Karadeniz’de balıkçıların ‘mayın’ korkusu

Genel, Parti Programları, Parti Tanıtımları, Seçim Anketleri, Seçim Sonuçları, Siyasi Haberler, Yeni Partiler Kas 15, 2022 Yorum Yok

Kırklareli’nin Demirköy ilçesine bağlı İğneada beldesi limanından Karadeniz’e avlanmaya çıkan ‘Ahmet Mollaoğlu-2’ balıkçı teknesinde, 9 Kasım akşamı, kıyıdan 3 mil açıkta patlama meydana geldi. 13 Benlik mürettebatın bulunduğu teknede yaralanan olmazken, ön kısmında delik açıldı. Mürettebatın yatakhane kısmından su almaya başlayan tekne, diğer teknelerin yedeğine alınarak, İğneada Limanı’na getirildi.

Teknedeki balıkçılar, patlamaya mayının neden olduğunu öne sürerek, Aka kaygı yaşadıklarını anlattı. Patlamayla ilgili Kırklareli Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından başlatılan inceleme ise sürüyor. Teknede Kıyı Emniyet Komutanlığı takımlarının de yer aldığı inceleme, su altından da yürütülüyor.

‘AVLANMAKTAN KORKUYORUZ’

Vize ilçesine bağlı Kıyıköy beldesinde balıkçılar, teknedeki patlamanın akabinde Karadeniz’de avlanırken, mayın tedirginliği yaşadıklarını söyledi. Olayın akabinde teknelerini limana çeken balıkçılar, Kıyı Emniyet Komutanlığı takımlarının Daimi devriye vazifesi yürüttüğünü kaydetti.

Kıyıköy’de 25 yıldır balıkçılık yapan Ferhat Yanık, endişe ile balıkçılık yaptıklarını belirtip, “Şimdi tedirginlik yaşıyoruz. Teknemiz ufak, İlah göstermesin, aslında o denli bir şey olsa bizim kurtulma bahtımız yok. O mevzulardan Dolayı denizlerde avlanmaktan korkuyoruz. Bu olaylar ne kadar sürer, tabi bilmiyoruz. Balıkçılık da biraz zayıf geçiyor. Gece geziyoruz yakamozla ancak mayın kaygısından Çok gezemiyoruz ki burada da balıkçılık gece oluyor” diye konuştu.

‘KORKUKTUK, GERİ GELDİK’

Balıkçı teknesinde yaşanan patlama sonrası avlanmayı bırakarak, Kıyıköy’deki limanlarına geldiklerini anlatan Oğuz Çevik ise “Patlama olayı bizi Fazla huzursuz etti. Aka kaygı yaşadık. Dehşetten yarım saat gezip limana geldik. Hiçbir şey görünmüyor. Aniden karşına ne çıkacak, aşikâr değil. Akşam bir cisim gördük. Allah’tan poşetmiş onu gördük de korktuk; aslına rastlasaydık ne olurdu, hiç bilmiyorum. Balık çok, Allah’ın müsaadesi ile yılbaşına kadar bitecek üzere değil. Lüfer, çinekop, palamut devam ediyor lakin inşallah can kaybı vermeyiz bu mayınlardan. Kıyı Emniyet Komutanlığı takımları, bu tedirginliği kaldırıyor ancak bu mayın Fazla küçük; denizin üzerinde nasıl görecekler? Karadeniz koca bir derya; nerede, ne vakit, ne olacağı hiç belirli değil fakat yapacak bir şey de yok. mecburi çıkıyoruz. Ekmek paramızın peşindeyiz” dedi. (DHA)